niedziela, 22 marca 2015

jak narysowac minionka

Hej hej! ;) 
Po całych dwóch tygodniach zastoju i milczenia w końcu zrobiłam tutorial.
Szkoła pochłonęła mnie w całości, nie znajduję czasu na przeczytanie lektury i z rysowaniem też ostatnio słabo. Ale nie poddaję się! :D 

Rysowanie minionków nie jest mi potrzebne do szczęścia, niespecjalnie lubię tę bajkę, ale za to moja siostra za nimi przepada :) Pierwszy raz rysowałam te żółte stworki jako prezent na jej urodziny, postanowiłam więc się z Wami moimi sposobami podzielić.

Dzisiaj usiadłam na kanapie z siostrą Kasią i według moich wskazówek i instrukcji rysowałyśmy minionki. Myślę, że jak na osobę, która (jak cała moja rodzina zresztą) sądzi, że nie umie rysować, poszło jej bardzo dobrze!



Tak więc oto instrukcja, jak narysować minionka:

Pierwszym krokiem jest narysowanie takiej jakby kapsułki. Coś w stylu tabletki w żelowej powłoce, tylko z płaskim końcem na dole. Konkretniej - coś w tym stylu:

Coś jak mały duszek, tak mi się teraz skojarzyło ;)

Kolejnym krokiem są nogi i buty minionka. Nogi to po prostu cztery, lekko zaokrąglone kreski zewnętrzne i proste wewnętrzne, zaś buty rysowałam "na czuja". Tak, jakbym rysowała je w dzieciństwie, bez ani kropli realizmu. Muszą mieć małe obcasiki i okrągłe czubki :)

To tak jak kozaczki dla lalek :D 

Następnie rysujemy ręce. Ja najpierw rysuję sobie pomocnicze kółka, z których wychodzą dwie kreski. Minionki mają dosyć szczupłe rączki. Ja narysowałam minionka w pozycji "na krakowiaczka" - jeśli chcecie, możecie zrobić inaczej :)


Na rysunku widać, że zaznaczyłam sobie już początek rękawicy. Najpierw kółko dookoła łapki, a potem coś w rodzaju odwróconej piątki - bez tej belki u góry :)

Następnie kombinezon - tak jak widać. Cztery zwykłe kreski - tu chyba nie ma żadnej filozofii :)




Potem szelki - cienkie paski od góry ręki, aż do rogów ubranka. Na środku rysujemy guziczek i wymazujemy niepotrzebne linie :)



Kolejnym krokiem jest kieszonka. Wszystko, co tu rysowałam kojarzy mi się z moimi rysunkami z dzieciństwa. Znaczek na kieszonce to zwykłe kółko - w środku rysujemy coś na kształt kwadratowej literki G.

Tu już dodałam małe kieszonki po bokach wdzianka :D

Nadszedł czas na twarz. Pierwsze okulary - ja najpierw rysuję dwa kółka. Wymazuję je tak, aby było widać ich kontury i na tej podstawie zakreślam coś w stylu nie połączonej w środku ósemki.

Tu akurat mój minionek ma krzywe okulary, ale nie wzorujcie się tą krzywością :D

Następnie robimy oprawki okularów - po prostu kółka wewnątrz dwóch części naszej ósemki ;)
Oczy to kolejne dwa kółka - środkowe zamalowane, zewnętrzne nie.
Powieki nie są konieczne, ja je zawsze rysuję - cztery kreski u góry i na dole oprawki okularów.



Teraz "zauszniki" ;) Dwa grube paski, które musimy z naszymi oprawkami połączyć cienkim, pionowym paskiem.
Następnie uśmiech, który jest całkowicie dowolny - możecie nawet narysować minionkowe zęby.

Ja zazwyczaj rysuję proste uśmiechy, tu macie tę dowolność i nie musicie trzymać się minionkowych zasad. I tak wszystkie minionki wyglądają identycznie (nie wiem, czy mają jakieś imiona? :D)

Ostatnie są włosy. Kilka raczej krótkich kresek o różnej długości, mogą być również płasko ułożone z przedziałkiem na środku - jak tylko chcecie ;)



I gotowe! Minionki nie wymagają wielkiego talentu i umiejętności, a ich rysowanie jest całkiem przyjemne ;)
Być może ich rysowanie nie jest też nikomu potrzebne, ale dla tych, którzy lubią te bajki (tak jak moja siostra) jest to bardzo fajna zabawa :D




Jak wam podoba się minionkowa zabawa? :)
Macie może jakieś życzenia co do rysowania bajkowych postaci?

Sue ;)

P.S.: Dzięki za książkę, Michał!

8 komentarzy:

  1. moja siostra też lubi minionki, chyba w wolnym czasie razem się pobawimy jak ty i twoja :) fajny pomysł z bajkowymi postaciami, czekam na więcej takich tutoriali krok po kroku ze zdjęciami

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli masz jakieś konkretne życzenia, możesz pisać a ja zobaczę, co się da zrobić :)

      Usuń
  2. Zuzka, ale na tych rysunkach widać różnicę umiejętności... nie żeby twoja sisterka rysowała brzydko, ale twoje stawianie kresek jest zupełnie inne niż jej, widzisz to? Btw, pani profesor, narysowałem swojego Minionka i pokażę pani jutro, hmm? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zauważyłam to, drogi Patryku i powiem ci, że mnie to bardzo zdziwiło :) To dla mnie miłe, że zauważyłeś taki szczegół!

      Usuń
  3. Ale miły tutorialek :P Ja czekam na "To tylko sen", ale w przerwie narysowałam tego Minionka, nie mam talentu ale on jest prosty :) Nie przejmuj się brakiem czasu, dodawaj wpisy kiedy ci pasuje, ci którzy będą chcieli poczytać i tak tu trafią :) Trzymaj się cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za wyrozumiałość, Karolino! Mam nadzieję, że moje wskazówki ci pomogły :) Pozdrawiam <3

      Usuń
  4. Wszyscy kochają minionki! Ja też :)

    OdpowiedzUsuń